Bilgisayar Mühendisliği
Duyuru

2025-2026 Güz Döneminde İşletmede Mesleki Eğitim dersini alacak öğrencilerin dikkatine
26 Eylül 2025 Cuma

Bölümümüzde 7+1 yani İşletmede Mesleki Eğitim Dersini dersi almak isteyen öğrenciler aşağıdaki linkte belirtilen yönergeyi dikkatlice incelemelidirler:

https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/190860

Bazı Önemli Bilgiler:

Yönergede belirtildiği üzere dersi almak isteyen öğrencilerin en az 2.00 not ortalamasına sahip olmaları ve dersin alınacağı işletmenin üniversitemizle önceden protokol imzalamış olması gerekmektedir. Öğrenciler işletmeyi kendileri bulup üniversiteyle protokol imzalamasını sağlayabilirler. Öğrencinin bu dersi alabilmesi için geçerli bir iş güvenliği sertifikasına sahip olması gerekmektedir.

Bu dersi alan öğrencilerin işletmede en az %80 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Dersten başarısız olan öğrenciler bir sonraki dönem aynı dersi almak zorunda olup devam zorunluğunu yerine getirmek zorunda olacaktır. Bu dersten başarısız olan öğrencilere bütünleme ve tek ders sınav hakkı verilmeyecektir.

Bölümümüze özgü olarak, dersin alınacağı işletmenin bilişim sektöründe hizmet vermesi, en az 5 adet çalışana sahip olması ve bunlardan en az bir tanesinin bilgisayar mühendisi olması gerekmektedir. Diğer mühendislik dallarından mezun çalışanlar yaptıkları işe bakılmaksızın bilgisayar mühendisi olarak değerlendirilmeyecektir. Ayrıca ilgili dersi seçmek isteyen bir öğrencinin ilk dört dönem derslerinin tamamını alıp başarmış olması ön şartı bulunmaktadır.

  • İşletmede mesleki eğitimden yararlanacak öğrenciler, başlangıç tarihi olarak derslerin başlangıç tarihi olan  06.10.2025’ü seçmelidirler.
  • İşletmede mesleki eğitim süresi 16 hafta olacağından bitiş tarihi olarak 27.01.2026 tarihi seçilmelidir.
  • İşletmede Mesleki Eğitim dersini alan öğrencilerin belirtilen tarih aralığında stajlarını yapıp defterlerini haftalık olarak eksiksiz şekilde doldurmaları zorunludur.

İşletmede Mesleki Eğitim ve Uygulamasına başvurmak isteyen öğrenciler 26 Eylül 2025 Cuma 14.00' e kadar Arş.Gör. Merve BALABAN (merve.balaban@bilecik.edu.tr) ile iletişime geçmeleri gerekmektedir.

İME ile ilgili atılan tüm mailler aşağıdaki formatta olmalıdır.

Mail konu başlığı: “Öğrencinin Adı Soyadı- İME” olarak hazırlanıp gönderilmesi gerekmektedir.


Firma onayı için ilgili öğrenci  Arş.Gör. Merve BALABAN'na firma bilgisi ile mail atabilirler. 

Atılan maillerin içeriğinde mutlaka firma bilgisi eklenmelidir. Bu formatta olmayan öğrencilerin başvuruları dikkate alınmayacaktır. Ayrıca bu gönderi ihtiyaç halinde güncellenecektir. 

Süreç Tarih

İşlemler ile ilgili bilgilendirme

Firmanın kayıt olması 24.09.2025    -    26.09.2025

25.09.2025 Perşembe günü saat 17.00'a kadar öğrenciler dersi alacaklarına dair ve firma onayı için Arş.Gör. Merve BALABAN'na firma bilgisi ile mail atmaları gerekmektedir.

Firmalar https://firma.bilecik.edu.tr/ adresinden sisteme kayıt olup onaylanmayı beklemelidir. (Bu süreçte ilgili öğrenci firma bilgisini de belirttiği bir mail atmalıdır).

Onaylanan firmalara öğrenci talebinde bulunmaları için mail gitmektedir fakat bazı firmaların talep esnasında öğrenci isimlerini belirtmediği görünmektedir. İşletmede Mesleki Eğitimden yararlanacak olan öğrencilerin firmayla ve bizimle iletişime geçerek süreci takip etmeleri bir aksilik oluşmaması açısından önem taşımaktadır. 

Firmanın öğrenci talep etmesi 24.09.2025    -    26.09.2025 Firma kaydı onaylandıktan sonra ilgili öğrenciyi açıklama bilgilerine ekleyerek kontenjan talebinde bulunmalıdır.
Evrak süreci 24.09.2025    -    26.09.2025 Bu tarihlerde öğrenci ilgili öğretim elemanlarına staj kurumundan ücret alıp almayacağını belirttiği bir mail atıp gerekli evrak dönüşünü beklemelidir.
Okulun firma-öğrenci eşleştirmesi yapması

30.09.2025 

İlgili tarihlerde aralıklarında başvuran öğrencilerin firma yerleştirme işlemleri yapılacaktır.

Evrakların firmaya imzalattırılması ve okula teslim edilmesi. 30.09.2025 Yerleştirme işlemlerinden sonra öğrencilere gönderdikleri maillere istinaden doldurmaları gereken evraklar e-posta olarak gönderilecektir. İlgili öğrenci evraklarda doldurması gereken kısımlar var ise doldurup sonrasında firmaya imzalatmalıdır. 

 

  30.09.2025 - 03.10.2025

Öğrenciler doldurulan belgelerin pdf hallerini taratarak sigorta işlemleri yetişmesi için 30 Eylül Salı gününe kadar Arş Gör. Ayşegül Hatipoğlu'na mail atmaları gerekmektedir.

03.10.2025 tarihine kadar firmaya imzalatılan evraklar Arş Gör. Ayşegül Hatipoğlu'na şahsen teslim edilmelidir.

Öğrencilerin gelirken kimlik fotokopisi ve e-devletten edinecekleri müstehaklık belgesini yanlarında getirmeleri gerekmektedir.

 

İşletmede Mesleki Eğitim dersini almak isteyen öğrenciler konuyla ilgili tüm bilgi, belge ve akış diyagramlarına İşletmede Mesleki Eğitim Sayfası sayfasından ulaşabilirler. Sorularınızı sormadan önce ilgili bölümü dikkatlice ve detaylı bir şekilde incelemeniz önemle rica olunur. İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili sorularınız için Arş.Gör. Ayşegül HATİPOĞLU ve  Arş.Gör. Merve BALABAN ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.