İslami İlimler Fakültesi

İslami İlimler Fakültesi
Anasayfa
Etkinlik

Fakültemizde Bologna Süreci Kapsamında Paydaş Kurumlar Toplantısı Yapıldı
25 Eylül 2018 Salı

25.09.2018 tarihinde Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Toplantı Salonunda, eğitim öğretim veren bütün önlisans, lisans ve lisansüstü programların amaç, hedef ve program öğrenme çıktılarının yeniden yapılandırılması amacıyla, Fakültemiz Bologna Birim Sorumlusu ve Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin MARAZ’ın başkanlığında, İslami İlimler Fakültesi Öğretim Üyeleri ve Bologna Bölüm Sorumluları Doç. Dr. Mustafa BAŞ, Doç. Dr. Yusuf ALEMDAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih YALÇIN, Din Bilimleri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Nurullah AYDENİZ ve Fakülte Sekreteri Özcan ÇINAR ile paydaş kurum temsilcilerinden Güsamettin ERDOĞAN (İl Milli Eğitim Müdürü) ve İbrahim ÖZER (Bilecik İl Müftü Yardımcısı)’in katılımlarıyla, Bologna Sürecine Uyum Çalışmaları kapsamında çalıştay gerçekleştirildi. Saat 10.00’da başlayıp 12.00’da sona eren toplantıda aşağıda belirtilen kararlar alındı.
1. Öğrenci, Kur’an’ı Kerim’i doğru bir şekilde ve kurallarına uygun olarak okumalı, anlamalı, yorumlamalı ve bu doğrultuda teorik ve pratik düzeyde eğitim almalıdır.
2. Öğrenci, kaynaklardan araştırma yapabilecek düzeyde Arapça bilmeli bir Batı dilini de öğrenebilmelidir.
3. Öğrenci, Hz. Peygamber’e ait söz, fiil ve uygulamaları sahih kaynaklarından öğrenmeli ve yorumlama yeteneği kazanmalıdır.
4. Öğrenci, çağdaş dini sorunları çözebilecek yeterlilikte bilgi ve yorumlama gücüne sahip olmalıdır.
5. Öğrenci, İslam’ın temel kaynaklarından yararlanma, araştırma ve inceleme yapabilecek düzeyde araştırma yöntem ve teknikleri kazanımına sahip olmalıdır.
6. Öğrenci, diğer dini yorum, öğreti ve kültürlere karşı akla ve sağduyuya aykırı olmadığı sürece bilimsel bakış açısıyla yaklaşım sergilemelidir. Evrensel ve ahlakî değerleri içselleştirmeli bu yönde bir dünya görüşüne sahip olmalıdır.
7. Öğrenci, farklı medeniyetlerin kültürel, bilimsel, mimari ve estetik birikimine yeterli düzeyde hâkim olabilecek bir eğitim almalıdır.
8. Öğrenci, düşünce, bilgi ve görüşlerini, sözlü veya yazılı olarak ifade edebilecek hitabet ve yazım yeteneği kazanmalıdır.

Galeri
...
...
...